SEO voor Dierosteopaten #8: Zo maak je een goede contactpagina!

Nederlandse Vereniging Dierosteopathie

SEO voor Dierosteopaten #8: Zo maak je een goede contactpagina!

goede contactpagina

Als dierosteopaat weet je dat jouw website meerdere doeleinden heeft. Mensen van jouw onderneming op de hoogte brengen. Mensen overtuigen van jouw kennis en expertise. Mensen informeren over waar osteopathie bij kan helpen. En, uiteindelijk, mensen de mogelijkheid bieden om contact met je op te nemen. Dat laatste lijkt misschien makkelijk, maar in de praktijk blijkt dat de meeste contactpagina’s wel wat te wensen overlaten. In deze blogpost leg ik je uit hoe je een goede contactpagina maakt!

Uit welke elementen bestaat een goede contactpagina?

  • Introductietekst – Leg in enkele zinnen uit wie je bent, wat je doet, en op welke dagen en tijden mensen contact met je kunnen opnemen.
  • Contactformulier – Een contactformulier hoeft niet heel uitgebreid te zijn; velden voor de naam, het e-mailadres en het bericht zijn voldoende. Sterker nog, hoe minder informatie je vraagt, hoe beter. Een te uitgebreid formulier kan mensen juist afschrikken. Je wil de drempel zo laag mogelijk houden.
  • Adres – Als je een fysieke locatie hebt, is je adres wel zo handig!
  • Google Maps kaart en/of routebeschrijving – Niet vereist, maar wel aan te raden. Steeds meer mensen gebruiken hun mobiel om ergens te komen. En als ze naar jou toe komen, moet je dat zo makkelijk mogelijk maken.
  • Telefoonnummer – Als je je zakelijke telefoonnummer op je website zet, moet je wel zorgen dat je ook daadwerkelijk telefonisch bereikbaar bent.
  • E-mailadres – Je zakelijke e-mailadres, natuurlijk. Niet je persoonlijke Gmail account!
  • Links naar social media profielen – Denk aan je Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter accounts.
  • Openingstijden – Als je een fysieke vestiging/bezoekadres hebt, willen mensen weten wanneer ze daar langs kunnen komen.

Wat zijn de belangrijkste eigenschappen van een goede contactpagina?

Simpliciteit: De contactpagina moet je (potentiele) klanten de mogelijkheid bieden om met je te communiceren. Zorg daarom dat de pagina zo eenvoudig en doeltreffend mogelijk is. Bewaar die toeters en bellen maar voor andere pagina’s van je website! De contactpagina moet duidelijkheid scheppen, geen verwarring.

Betrouwbaarheid: Een goed contactformulier werkt op alle apparaten. Op desktop computers en laptops, maar ook op tablets en smartphones. Zorg dat je je contactformulier altijd op verschillende apparaten test. Zo weet je zeker dat je straks geen belangrijke berichten misloopt.

Gebruiksvriendelijkheid: Een goede contactpagina is gebruiksvriendelijk. In plaats van alleen de linkjes naar je social media accounts neer te kwakken, kun je het beste klikbare icoontjes gebruiken. Denk ook aan een klikbare e-mail link; deze functionaliteit maakt het makkelijker voor smartphone gebruikers om je een e-mailtje te sturen. Het is ook aan te raden om je telefoonnummer klikbaar te maken voor mobiele gebruikers.

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.