Vorige week gaf ik een aantal tips om de content op je dierosteopathie site te verbeteren. Maar als je de content die je al had eenmaal verbeterd hebt, dan betekent dat nog niet dat je klaar bent! Weet je nog dat we het hadden over ranking factors? Een belangrijke ranking factor is veel content hebben voor zoekmachines om te crawlen en te indexeren. Hierdoor ziet Google jouw website als een bron van informatie die bezoekers kunnen consumeren. Google kijkt niet alleen naar de kwaliteit, relevantie en uniciteit van je content, maar ook naar de frequentie waarmee er nieuwe content wordt gepubliceerd. Eigenlijk is dat heel logisch. Een website waar regelmatig iets nieuws op gepubliceerd wordt, is waardevoller dan een website waar drie jaar geleden voor het laatst aan gewerkt is. De beste manier om structureel nieuwe content op je site te plaatsen, is door het schrijven van nieuwsberichten of blogartikelen. Ik raad alle dierosteopaten aan om een blogpagina op hun website te zetten. Het maakt niet uit of je die pagina ‘Nieuws’, ‘Actueel’, of ‘Blog’ noemt. Het gaat erom wat je ermee doet en wat je eruit kunt halen. In dit artikel lees je waarom bloggen een goed idee is voor jou.
4 redenen waarom bloggen een goed idee is
#1. Een blog helpt webverkeer te genereren
Een blog biedt je de mogelijkheid om relevante content voor je doelgroep te creëren. Dit kun je benutten als marketing tactiek om meer webverkeer te genereren. Je moet dus zorgen dat je content schrijft die gericht is op de mensen die waarschijnlijk interesse hebben in jouw diensten. Als je gebruik maakt van relevante zoekwoorden en deze in je blogartikelen verwerkt, wordt je website uiteindelijk beter vindbaar. Het publiceren van kwalitatief hoogwaardige, doelgroepgerichte blogposts op je dierosteopathie site kan op de lange termijn flink wat leads opleveren!
#2. Met een blog creëer je meer deelbare content
“Ik zie de waarde van bloggen niet in. Ik heb al een Facebook pagina waar ik wel eens wat op zet. Dat is toch voldoende?” Wel, sociale media kunnen erg goed helpen om webverkeer te trekken, maar dat betekent wel dat je waardevolle, nuttige berichten moet delen. En dan is het toch het beste als je die berichten zelf geschreven hebt? Tuurlijk, je kunt links plaatsen naar informatieve artikelen van anderen. Maar dat geeft je volgers niet direct een reden om naar jouw website te komen. Als je in staat bent om links te delen naar blogposts op je eigen website, en die blogposts zijn het waard om te delen, dan krijg je veel meer exposure op sociale media. Iemand deelt je artikel op zijn of haar tijdlijn, dat wordt daar ook weer geliked en gedeeld, en zo bereik je steeds meer mensen.
#3. Een blog helpt je om jezelf te positioneren als dierosteopaat
Hoe weet een potentiele klant dat jij in zijn of haar behoeften kan voorzien? Je kunt nog zo’n goede osteopaat zijn, je doelgroep kan niet ruiken hoe toegewijd jij bent en dat je over de ervaring en expertise beschikt waar zij naar zoeken. Door relevante content te publiceren in de vorm van blogposts, kun je laten zien dat je een specialist in je vakgebied bent en dat je een passie voor je vak hebt.
#4. Je ontwikkelt betere klantrelaties
Bloggen helpt ook om vertrouwen te creëren. Hoe beter je kunt laten zien dat je goed bent in wat je doet, hoe sneller je bezoekers geneigd zullen zijn om jou in te schakelen. Je blogs kunnen je helpen om meer diepgaande klantrelaties te ontwikkelen. Mensen houden ervan om geïnformeerd te worden, en zullen het waarderen als jij hen die informatie verstrekt. Door ook te reageren op reacties op je blogartikelen, kun je je klantrelaties nog verder versterken. Andere mensen zien die interactie – met als gevolg dat het vertrouwen ook bij hen toeneemt.
FEIT: Websites met een blog hebben 434% meer geïndexeerde pagina’s. (bron)